مقالات

بنزین مناسب برای موتور توربو

بنزین مناسب برای موتور توربو

موتور توربو یکی از قطعات سازنده خودروهای مدرن می‌باشد که از قطعات مختلفی ساخته می‌شود. در این نوشته قصد داریم به شما بگوییم که بنزین مناسب برای موتور توربو چیست، همچنین درباره کارایی و نحوه عملکرد این قطعه در انواع ماشین‌های مختلف، مزایا و معایب آن و همه آنچه بایستی درباره این قطعه بدانید را بیان کنیم.افرادی که قصد خرید این قطعه از نوع با کیفیت آن و از فروشگاه‌های معتبر را دارند بایستی ابتدا با مدل مناسب خودروی خود و بر اساس بودجه خود دست به انتخاب بزنند. اگر قصد دارید که قطعه با استاندارد خریداری کنید به نمایندگی‌های معتبری همچون آسیاتوربو مراجعه کنید.

بنزین مناسب برای موتور توربو

اگر موتور خودروی شما از نوع موتورهای توربودار است یکی از نکات مراقبتی لازم درباره آن استفاده از بنزین مناسب و استاندارد و با کیفیت می‌باشد. یکی از مواردی که به این قطعه در بهبود عملکردش کمک زیادی می‌کند سوخت مناسب و خوب می‌باشد. از جمله سوخت‌های مناسب در این زمینه می‌توان به بنزینی اشاره کرد که ناخالصی کمی دارد و اکتان آن بالاست.

بنزین مناسب توربو

بنزین مناسب توربو

از آنجایی که امکان احتراق این قطعه بالاست و ممکن است باعث آتش سوزی عمیق در انواع خودروها شد بایستی از بنزینی با اکتان بالای ۹۵ در آن استفاده شود. به این بنزین، بنزین سوپر می‌گویند. البته از معایب این بنزین می‌توان به کمیاب بودن آن در شهرهای کوچک‌تر اشاره کرد.

آیا استفاده از خودروی توربودار گزینه مناسبی برای خودرو شما می‌باشد؟

این نکته را بایستی بدانید که از نظر هزینه تفاوت زیادی با خودروهای معمولی ندارد و تنها در موارد جزئی مانند بنزین با اکتان مناسب و اینکه در شهر شما این نوع بنزین هست یا نه اختلاف وجود دارد. البته مورد بعدی که بایستی بدانید این است که موتورهایی که توربوشارژ دارند نیاز به مراقبت بیشتر و سرویس دوره‌ای منظمی دارد که اگر به این مسائل بی‌توجه‌اید این گزینه انتخاب خوبی برای شما نمی‌باشد.

نمونه‌ خودروهای توربو شارژ دار در ایران

امروزه در ایران تعدادی از اتومبیل‌های سواری مجهز به این تکنولوژی می‌باشد و قدرت موتور آن‌ها بالاتر از موتور خودروهای معمولی است. از این میان می‌توان به دناپلاس، سورن، رنوتالیسمن و موارد دیگر اشاره کرد.

خودروهای توربودار

خودروهای توربودار

موارد گفته شده خودرهایی است که شرکت سازنده از این قطعه در آن‌ها برای بالابردن قدرت موتور ماشین‌های مربوطه استفاده کرده‌اند. توجه داشته‌باشید که باتوجه به سلیقه و بودجه خود افراد می‌توانند این وسیله را به صورت غیرشرکتی برای خودروی خود نصب کنید و موتور ماشین تقویت شود.

نقاط قوت و ضعف انواع توربو شارژ

مدل‌های مختلف توربوشارژ که در اتومبیل‌های مختلفی استفاده می‌شود ویژگی‌های مثبت و منفی مختلفی دارد. مزایای موتور توربودار می‌شود به افزایش راندمان موتور بدون افزایش وزن آن، مناسب برای استفاده در اتومبیل‌های مختلف، هدر ندادن انرژی، مصرف بهینه سوخت و انرژی، عدم تولید آلودگی اشاره کرد.

معایب این وسیله هم شامل تاخیر اولیه در شروع، پیچیده بودن این وسیله که برای تعمیر و سرویس و بازررسی دوره‌ای نیاز به یک فرد باتجربه و متخصص دارد، کم کردن طول عمر قطعات مختلف به دلیل دمای بالایی که دارد و گران بودن هزینه نگهداری و تعمیر آن می‌باشد.

موارد نگهداری از موتور توربو شارژ

همانطور که گفتیم علاوه براستفاده از بنزین مناسب برای موتور توربو شما یکسری نکات ایمنی دیگر را هم بایستی رعایت کنید تا یک دستگاه باکیفیت داشته باشید که قدرت موتور را افزایش دهد و شتاب ماشین بالا برود. از جمله این موارد می‌شود به :

استفاده از روغن خوب و تعویض به موقع آن
خاموش کردن درست اتومبیل
حرکت با دنده مناسب
گرم کردن خودرو قبل از حرکت
تعویض و استفاده از فیلترهوای مناسب

اشاره کرد.

نگهداری توربوشارژ

نگهداری توربوشارژ

سرویس دوره‌ای توربو شارژ

از جمله نکات مراقبتی توربوشارژها می‌توان به سرویس دوره‌ای این قطعه توسط یک متخصص فنی‌کار که دانش و تجربه لازم در این کار را دارد، اشاره کرد. توجه داشته باشید که هرگز نباید به عنوان صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به این وسیله از سرویس دوره‌ای آن غفلت کنید. از مزایای این کار می‌توان به افزایش طول عمر این قطعه و آرامش خیال از سلامت آن در هنگام استفاده آن اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله ما درباره یکی از نکات مراقبتی مهم از توربوشارژ یعنی انتخاب و استفاده از بهترین بنزین برای موتور توربو صحبت کردیم و گفتیم که بنزین مناسب برای آن بنزینی با اکتان بالا می‌باشد. همچنین برای خرید و تعمیر و سرویس این وسیله از یک مجموعه و نمایندگی معتبر که دارای مهندسان حرفه‌ای در این زمینه می‌باشد کمک بگیرید. برای خرید قطعه با کیفیت با سلامت و طول عمر بالا می‌توانید به فروشگاه آسیاتوربو مراجعه کنید و این قطعه را به صورت قانونی و با خدمات پس از فروش خوب خریداری کنید.

سوالات متداول بنزین مناسب برای موتور توربو

چه بنزینی برای موتور توربو مناسب است؟
از جمله سوخت‌های مناسب در این زمینه می‌توان به بنزینی اشاره کرد که ناخالصی کمی دارد و اکتان آن بالاست. از آنجایی که امکان احتراق این قطعه بالاست و ممکن است باعث آتش سوزی عمیق در انواع خودروها شد بایستی از بنزینی با اکتان بالای ۹۵ در آن استفاده شود. به این بنزین، بنزین سوپر می‌گویند.

خرید توربوشارژ از نمایندگی چه مزایایی دارد؟
باعث می‌شود قطعه‌ای اصل و با کیفیت، با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش خوب خریداری کنید که طول عمر بالایی هم دارد و دائم دچار خرابی نمی‌شود.

نکات مراقبتی توربوشارژ چیست؟
استفاده از روغن خوب و تعویض به موقع آن، خاموش کردن درست اتومبیل، حرکت با دنده مناسب، گرم کردن خودرو قبل از حرکت، تعویض و استفاده از فیلترهوای مناسب

تعمیر و سرویس توربوشارژ باید چگونه باشد؟
به دلیل پیچیده و فنی بودن این وسیله برای انجام هر اقدام مکانیکی بر روی آن بایستی به یک فنی‌کار مراجعه شود که تخصص داشته باشد که منجر به خرابی قطعه نشود.

مزایا و معایب توربوشارژ کدام‌اند؟
مدل‌های مختلف توربوشارژ که در اتومبیل‌های مختلفی استفاده می‌شود ویژگی‌های مثبت و منفی مختلفی دارد. مزایای موتور توربودار می‌شود به افزایش راندمان موتور بدون افزایش وزن آن، مناسب برای استفاده در اتومبیل‌های مختلف، هدر ندادن انرژی، مصرف بهینه سوخت و انرژی، عدم تولید آلودگی اشاره کرد. معایب این وسیله هم تاخیر اولیه در شروع، پیچیده بودن این وسیلهو هزینه بالا در تعمیر و نگهداری آنرا می‌توان نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *